2 Eylül 2013 Pazartesi

Son Dakika ! Ankara ' da Şok İstifa.


Türk-İş Başkanı Mustafa Kumlu, görevinden istifa etti. Kumlu istifasıyla ilgili yazılı açıklama yaparak yönetimdeki huzursuzluğun giderilemeyecek noktaya geldiğini ve bu nedenle istifa kararı aldığını bildirdi.

Türk- İş Başkanı Musafa Kumlu'nun istifası sendikanın internet sitesinden de duyuruldu.
Kumlu istifasıyla ilgili yaptığı yazılı açıklamada şunları kaydetti;
“2011 yılında yapılan TÜRK-İŞ Genel Kurulu’nun hemen ardından, TÜRK-İŞ Yönetiminde başlatılan huzursuzluk,zaman içinde giderilemeyecek bir noktaya getirilmiş ve TÜRK-İŞ’ e zarar verir hale gelmiştir. TÜRK-İŞ topluluğu içinde şube yöneticiliğinden genel başkanlığa kadar her kademede otuz altı yıl emek vermiş bir sendikacı olarak TÜRK-İŞ’ in yüksek çıkarları benim için önemlidir. Verdiğim bu önem gereği, Yönetim Kurulu içinde yaşanan problemlerin aşılmasındaki en önemli görevin bana ait olduğu inancını taşıyor, bu temenniyle TÜRK-İŞ Genel Başkanlığı’ndan istifa ediyorum. Beni TÜRK-İŞ Yönetim Kurulu’na 1999 yılında Genel Mali Sekreter; 2003 yılında Genel Sekreter; 2007 yılında ve 2011 yıllarında Genel Başkanlığa seçen ve hiç bir kararımızda ve eylemliliğimizde yalnız bırakmayan TÜRK-İŞ topluluğuna teşekkür ediyorum. Verdiğimiz mücadele ve eylemlilikte birlikte olduğumuz emek ve meslek örgütleri ile eylemlerimize destek olan halkımıza teşekkürü bir borç biliyorum.”
SÜRPRİZ İSTİFANIN YANKILARI
Türk Metal Sendikası Genel Başkanı Pevrul Kavlak, Mustafa Kumlu'nun Türk-İş Genel Başkanlığı görevinden istifa etmesiyle ilgli olarak, "Zaten beklenen bir şeydi, yeni bir şey değil. Sendikalaryasası çıktığı günden bugüne yönetim içinde çok ciddi bir huzursuzluk vardı. Bu da verimli bir çalışma ortamını getirmiyordu" dedi.
Türk-İş'e bağlı sendika başkanları ve temsilcileri, Sürmeli Otel'de düzenlenen yemekte bir araya geldi. Türk Metal Sendikası Genel Başkanı Pevrul Kavlak, AA muhabirine Kumlu'nun istifasıyla ilgili bir değerlendirmede bulundu. Pevrul Kavlak, "Çoktan beri vardı. Zaten beklenen bir şeydi, yeni bir şey değil. Sendikalar yasası çıktığı günden bugüne yönetim içinde çok ciddi bir huzursuzluk vardı. Bu da verimli bir çalışma ortamını getirmiyordu. Bu yüzden beklenen bir şeydi" diye konuştu.
Türk-İş Sendikası Mali Sekreteri ve Demiryol İş Sendikası Genel Başkanı Ergün Atalay'ın Türk-İş'in yeni genel başkanı olacağıyla ilgli çıkan haberlere ilişkin Kavlak, "Doğrudur" dedi. -
"Arkadaşlarla bir görüşme yapacağız"
Demiryol İş Sendikası Genel Başkanı Ergün Atalay ise Türk-İş Genel Başkanı olarak isminin geçmesini, "Öyle bir şey daha yok. Bu durum yeni bir şey. Şimdi arkadaşlarla bir görüşme yapacağız, öyle bir şey yok daha" şeklinde değerlendirdi. Konu ile ilgili konuşmak istemeyen Mustafa Kumlu ise Ergün Atalay ile yemeğin düzenlendiği salona beraber girdi.
Mustafa Kumlu, 6-9 Aralık 2007 tarihlerinde yapılan Türk-İş 20. Olağan Genel Kurulu'nda genel başkanlığa seçilmişti. Yaklaşık 6 yıldır devam ettiği Türk-İş Genel Başkanlığı görevinden Kumlu,bugün istifasını açıkladı.